RSS

Bubinga

20 мај

Bubinga je popularno ime za tvdo drvo koje raste u Ekvatorijalnoj Africi, latinski naziv je Guibourtia spp.

Velike gustine, čvrstoće i težine (900kg/m3), koristi se za izradu masivnih ali i sitnijih ukrasnih predmeta, ali i za telo gitare ili obruč  bubnjeva! Evo jednog koji se reklamira baš pod tim imenom!

Bubinga bubanj

Kad sam pre godinu dana započeo projekat novog zvučnika poželeo sam da to drvo bude osnov. Iskoristio sam ga za prednju ploču u kombinaciji sa nižim kućištem za bas jedinicu. Znao sam za njegovu čvrstinu – drvo je „mrtvo“ na vibracije!

Želeo sam da taj materijal iskoristim u potpunosti pa sam zamislio da prednja strana bude od masiva – da može da primi visokotonac i širokopojasni zvučnik u varijanti „open baffle“.

Posle dužeg traženja prave mere visine prema širini prednje ploče rodjen je zvučnik koji prosto „lepi“ oči za prednju stranicu!

Prednja stranica

Evo kako izgleda celina zvučnika – prednja ploča i kućište za bas jedinicu

Bubinga hard-wood used as front panel for  the loudspeaker

Bubinga hard-wood used as front panel for the loudspeaker

Evo još dve, tri fotografije zvučnika u sobnom prostoru.

Hand made loudspeaker using hard-wood Bubinga

Hand made loudspeaker using hard-wood Bubinga

P1100642 P1100643 P1100639 P1100640

Ono što sam posebno hteo da isprobam je visokotonac koji bih postavio na zadnju stranu zvučnika. Cenim rad starih majstora izgradnje zvučnika i neka od rešenja koja su postignuta na ovaj način.

SUPER TWEETER

Ova fotografija pokazuje vrstu širokopojasnog zvučnika i način na koji je ta celina spojena sa donjim delom zvučnika.

Širokopojasna zvučnička jedinica

Širokopojasna zvučnička jedinica

P1100660

Pre nego predjem na preostale delove sistema koji pogone ovaj par zvučnika i na čisto tehničke detalje jedinica, evo još jedne fotografije drugog zvučnika.

Bubinga

Tu su dakle i dve fotografije opreme koja pogoni ove zvučnike.

SEDRA TWO

SEDRA TWO

SEDRA TWO EL84 FINAL TOUCH AUDIO CABLE

Svi snimci su napravljeni tokom jedne posete vlasniku zvučnika, blic je bio suviše jak i otkriva sve detalje zvučnika i prostora!

 

Ознаке: , , ,

Постави коментар